Ebben a hónapban többen is elküldték nekem azt a levelet, amelyben arra buzdítanak, hogy ha, és amennyiben az általuk küldött levelet továbbítom, máris nyerő vagyok, mert az AOL, és Microsoft figyeli a levelem útját, és ahány címzett van, annyiszor x eurocentet fog fizetni!
Mi a baj ezzel?
Most nem a levelet, és annak tartalmát, és nevetséges voltát akarom cincálni, hanem egy másik jelenség az, amire felfigyeltem.
Ugyanis egyre többen neteznek. Azok, akik ezeket a leveleket tovább küldik, valószínüleg még nem találkoztak az internet furcsa, még ha nem is sötét, de legalább is szürke oldalával. És egyre többen vannak, akik ezzel vissza is élnek.
Mert milyen emberi tulajdonságra alapoznak? Hogy ami a médiákban van annak igaznak kell lennie! És a másik: könnyen gyorsan jövő pénz! A pénz, és a pénz utáni óhatatlan sóvárgás az amire az ügyes adahalász robotok rácsapnak.
2009 februárjában a médiák minden nap szét rikoltozták, hogy válság van! Hogy most melyik gyárat csukják be, honnan hány embert küldenek el, mennyi pénzt vesztettek emberek, stb, stb, stb....
Ugyanakkor csak én magam több olyan vállalkozást ismerek, ahol keresik, mit keresik, lasszóval vadásszák az embereket, és annyi munkahelyet teremtenek, hogy ha mindről beszámolna a sajtó, vagy a valamelyik kereskedelmi tévé műsor, akkor elvenné a híradó adásidejének felét!
Én nem hibáztatom azokat, akik (vissza)élnek a jóhiszemű többség könnyű pénz utáni vágyával. Hiszen ezzel is azt mutatják meg, hogy mennyi alternatívája van egy-egy krízis kihasználásának. Míg a többség megijedt, hogy most válság van, és jaj, milyen rossz, addig ők egy szépen felépített stratégiával, és taktikával elképesztően nagy előnyre tesznek szert.
Az internet marketinben is elismert jelentősége van a viral-marketingnek. Vagyis add meg a barátaid e-mail címét, és kapsz egy ingyen e-bookot, vagy valamilyen más értéket. Az adathalász csapatok is ezt használják ki, csak itt szó nincs arról, hogy bárki is értéket adna azokért az e-mail címekért, amelyeket ilyen módon szereznek meg. És amíg egy on-line vállalkozás tisztességes módon üzleti alapon próbálja opt-in módszerei segítségével növelni a feliratkozók számát, addíg az adathalászok tized annyi idő alatt szerzik meg e-mail címunket, és adják-veszik adatainkat.
Én úgy gondolom, hogy tanulnunk kell ebből a hozzáállásból nekünk is! Lássuk meg azokat a helyzeteket, előnyöket, amelyek a jelenlegi (v)álságos időben elénk kerülnek! Legyünk nyitottak, és készüljünk fel arra, hogy lépjünk a gyarapodás, a gazdagodás felé!
A GAZDAGODÁS AKADÉMIA többek között erre tanítja meg azokat, akik jelentkeznek! Ön miért hagyná ki? Ha benne volt a levél továbbküldő láncban, akkor az AKADÉMIA pont Önnek lett kitalálva, mégha nem is olyan egyszerű módokat tanít meg, mint egy e-mail továbbküldése.
Várjuk szeretettel!